Els Ateneus Cooperatius de Catalunya són un servei públic en el marc del programa aracoop, format per organitzacions públiques i privades amb una gran expertesa en l’àmbit de l’economia social i cooperativa.
Formem una xarxa de 14 Ateneus Cooperatius, distribuïts per tot el territori i actuem com a antenes i altaveus de l’economia social amb l’objectiu d’identificar les necessitats i les oportunitats de l’economia social i cooperativa. Treballem per dinamitzar, multiplicar i estimular les iniciatives i les potencialitats de l’economia social i cooperativa per crear riquesa al territori i ocupació estable i de qualitat ,
Oferim una oferta integral de serveis per a persones emprenedores , empreses, entitats, gestories i assessories, centres educatius interessades en crear, convertir, conèixer, o donar suport a empreses d’economia social.
Els Ateneus Cooperatius es sumen al programa aracoop per a renovar, ampliar i enfortir l’economia social i cooperativa.
Amb l’objectiu d’ampliar la capacitat d’arribada al territori es creen 14 Ateneus Cooperatius interconectats en xarxa i distribuïts a tota Catalunya.
Lideren els Ateneus més de 120 entitats socials, cooperatives, entitats locals i altres agents referents de l’ecosistema
Què són els Ateneus Cooperatius?
Els Ateneus Cooperatius són l’espai de trobada, aprenentatge i reflexió col·lectiva, cooperació i transformació social per:
- Esdevenir un espai de referència al territori
- Visibilitzar l’economia social i cooperativa
- Fomentar la creació de noves empreses de l’economia social
- Generar riquesa i ocupació de qualitat als territoris
Una porta d’entrada a l’economia social on trobar recursos i serveis:
- Punt d’informació sobre economia social i cooperativa
- Jornades i tallers
- Acompanyament a mida
- Formació
- Laboratori de bones pràctiques i rèplica
A qui s’adreça?
- Emprenedores i emprenedors
- Entitats de l’economia social
- Empreses
- Centres educatius
- Gestories i assessories
- Ciutadania en general
Els ateneus cooperatius són un espai obert a tothom per a generar economia social des del i per el territori.
Quins són els ateneus cooperatius?
